GLOW

A Phase 3, Global, Multi-Center, Double-Blind, Randomized, Efficacy Study of Zolbetuximab (IMAB362) Plus CAPOX Compared with Placebo Plus CAPOX as First-line Treatment of Subjects with Claudin (CLDN)18.2-Positive, HER2-Negative, Locally Advanced Unresectable or Metastatic Gastric or Gastroesophageal Junction (GEJ) Adenocarcinoma.

Protocolnummer: ISN/Protocol 8951-CL-0302
EudraCT nummer: 2018-000519-26
METc nummer: 2019/350

In dit wereldwijde, dubbelblinde, 1:1 gerandomiseerde, fase 3 onderzoek wordt de werkzaamheid geëvalueerd van zolbetuximab plus CAPOX (arm A) t.o.v. placebo plus CAPOX (arm B) als eerstelijns behandeling bij proefpersonen met CLDN18.2-positief, HER2-negatief niet-resectabel of gemetastaseerd maag- of GEJ-adenocarcinoom.

Belangrijkste inclusiecriteria

• In staat informed consent te verlenen
  • ≥ 18 jaar
  • ECOG performance status 0 of 1
  • Voorspelde levensverwachting van ≥ 12 weken
  • Histologisch bevestigde diagnose van maag- of GEJ-adenocarcinoom
  • Radiologisch bevestigde plaatselijk gevorderde niet-reseceerbare of gemetastaseerde ziekte
  • Meetbare ziekte volgens RECIST 1.1. Voor proefpersonen met slechts 1 meetbare laesie en eerdere bestraling moet de laesie buiten het veld van de eerdere bestraling liggen of moet de proefpersoon een gedocumenteerde progressie hebben na bestraling.
  • De tumor is HER2-negatief en heeft een expressie van CLDN18.2 in ≥ 75% van de tumorcellen
  • De proefpersoon moet voldoen aan alle onderstaande criteria:
    • Hemoglobine (Hb) ≥ 9 g/dl. Bloedtransfusies in afgelopen 14 dagen niet toegestaan.
    • Absoluut aantal neutrofielen ≥ 1,5×109/l
    • Bloedplaatjes ≥ 100×109/l
    • Albumine ≥ 2,5 g/dl
    • Totaal bilirubine ≤ 1,5 x ULN
    • ASAT en ALAT ≤ 2,5 x ULN zonder levermetastasen of ≤ 5 x ULN bij levermetastasen
    • Geschatte kreatinineklaring ≥ 30 ml/min
    • PT/INR en PTT ≤ 1,5 x ULN (behalve bij gebruik van antistollingsmiddelen)

Belangrijkste exclusiecriteria

• Eerder systemische chemotherapie voor plaatselijk gevorderd niet-resectabel of gemetastaseerd maag- of GEJ-adenocarcinoom. Neo-adjuvante ofwel adjuvante chemotherapie zolang de behandeling > 6 maanden vóór studiebehandeling is WEL toegestaan
  • Bestraald < 28 dagen studiebehandeling. Palliatieve bestraling op perifere botmetastasen ≥ 14 dagen vóór studiebehandeling wel toegestaan.
  • Behandeling met kruiden of andere behandelingen met een bekende anti-tumoractiviteit, binnen 28 dagen vóór studiebehandeling.
  • Systemische immunosuppressiva, waaronder systemische corticosteroïden, binnen 14 dagen vóór studiebehandeling.
  • Experimentele middelen of apparaten gekregen, binnen 28 dagen vóór studiebehandeling.
  • Eerder een ernstige allergische reactie of intolerantie gehad voor ingrediënten van zolbetuximab of andere monoklonale antilichamen
  • Overgevoeligheid, intolerantie of contra-indicatie voor een bestanddeel van het onderzoeksmiddel of CAPOX.
  • DPD deficientie
  • Recent een maagbloeding gehad of symptomatische maagzweren.
  • HIV-positief of actieve hepatitis B (positieve HBs Ag) of C.
  • Actieve auto-immuunziekte waarvoor in de afgelopen 2 jaar systemische behandeling.
  • Actieve infectie, niet volledig verdwenen <14 dagen vóór studiebehandeling.
  • Ernstige cardiovasculaire ziekte
  • Metastasen in het centrale zenuwstelsel (CZS).
  • Perifere sensorische neuropathie.
  • Grote operatie gehad ≤ 28 dagen vóór studiebehandeling.
  • Psychiatrische aandoening of sociale situatie waardoor therapietrouw niet mogelijk is.
  • Andere maligniteit waarvoor behandeling nodig is.
  • Gelijktijdige ziekte, infectie, of co-morbide aandoening waardoor de proefpersoon niet met het onderzoek kan meedoen.

Dr. J.J. de Haan
E-mail: j.j.de.haan@umcg.nl